F.A.Q.

Veel gestelde vragen

Algemeen

Waarom staat er geen adres of telefoonnummer op de website?

Vanwege onze grote, snel wisselende voorraad kozijnen is het praktischer om te reageren op de marktplaatsadvertentie van het product waar u vragen over heeft of om een e-mail naar info@edvanduin.nl te sturen of het contactformulier op de contactpagina in te vullen. Zo komt uw vraag terecht bij degene die over dat onderwerp gaat en is het voor ons altijd duidelijk over welk product het gaat waardoor daar geen misverstanden over kunnen ontstaan.

 

Kan ik kozijnen op maat bij jullie bestellen?

Ja, dat kan. Kijk voor vragen hier over onder het kopje Kozijnen op maat.

Bezorgen jullie?

Ja, wij bezorgen. Kijk voor vragen hier over onder het kopje Bezorgen.

Leveren jullie ook kozijnen met glas?

Alleen als er al glas in een (tweedehands) kozijn zit dan leveren wij dit mee. De kozijnen uit onze vaste voorraad worden altijd zonder glas geleverd, ook op maat gemaakte kozijnen worden zonder glas geleverd.

Plaatsen jullie de kozijnen ook?

Nee, wij plaatsen geen kozijnen.

Zijn de kozijnen gelijk gereed om te plaatsen?

Dat ligt aan het type kozijn dat u gekocht heeft. Een draaikiepraam kunt u namelijk gelijk plaatsen maar en kozijn met een los/vaste buitenstijl moet eerst nog gelijmd worden.

Wat is een los/vaste buitenstijl?

Een los/vaste buitenstijl houdt in dat de buitenste stijl wel geschroefd maar niet gelijmd is. Hierdoor is deze makkelijk uit elkaar te halen. Als u bijvoorbeeld op zoek bent naar een kozijn met dubbele deuren en zijlichten van 350cm breed dan kunt u een kozijn van 400cm breed opsmallen naar 350cm. Hierna moeten de stijlen weer opnieuw vastgeschroefd worden en worden gelijmd. Dit is mogelijk bij de kozijnen met zijlichten, de dakkapelkozijnen, de losse zijlichten en bovenlichten uit de vaste voorraad.

Hoe kom ik in contact met jullie?

U kunt met ons in contact komen door te mailen naar info@edvanduin.nl of door het contactformulier op de contact pagina in te vullen. Wij streven ernaar om uw vragen binnen 24 uur te beantwoorden.

Hoe maak ik een afspraak om kozijnen op te halen of te bekijken?

Na succesvol contact kan er via de mail een afspraak gemaakt worden.

 

Wanneer zijn jullie open?

Wij zijn geen winkel en hebben ook geen vaste openingstijden. Wel zijn we bijna altijd aanwezig op zaterdag van 8.00 tot 16.00. Wilt u langs komen om kozijnen uit te zoeken of op te halen, mail dan om een afspraak te maken. Doordeweeks kunt u (op afspraak) ook vaak terecht. Op zondag zijn wij altijd gesloten.

Hoe kan ik bij jullie betalen?

U kunt vooraf betalen via de bank. Op locatie kunt u pinnen of contant betalen. Alle prijzen op de website zijn exclusief btw

Krijg ik een factuur toegestuurd?

Ja, u krijgt een factuur. Deze krijgt u vooraf als u uw gegevens heeft doorgestuurd via de mail, of u krijgt hem na de aankoop als u uw gegevens op locatie heeft gegeven.

Wat is het verschil tussen een actieve- en een passieve deur?

Bij een kozijn met dubbele deuren is er één actieve deur en één passieve deur. De actieve deur is de deur die als eerst open gaat en waar de deurkruk vaak in zit. Deze deur wordt ook wel de loopdeur genoemd. Als er gevraagd wordt welke deur de actieve deur moet zijn dan noem je de deur die van buitenaf gezien als eerst open moet.

Kunnen vrouwen ook verstand hebben van kozijnen?

(Lees met een knipoog)

Jazeker, 2 van onze beste werknemers zijn vrouwen, daarnaast is de helft van het bedrijf van een vrouw. U hoeft niet bang te zijn dat deze vrouwen uw vragen niet zullen begrijpen of niet capabel genoeg zijn om uw kozijn in te kunnen laden. Wees daarnaast ook niet bang, het tast uw mannelijkheid niet aan om door een vrouw geholpen te worden.

Krijgen we de glasmaten bij de kozijnen?

Nee, die krijgt u er niet bij en moet u zelf in (laten) meten. Dit is omdat er, hoewel met de grootste zorg samengesteld, heel af en toe een kleine fout in de gegeven glasmaten zit. Wilt u toch de gegeven glasmaten hebben dan zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele fouten en daardoor verkeerd besteld glas.

Bezorgen

Wat zijn de bezorgkosten?

Voor het bezorgen van kozijnen rekenen wij gemiddeld een prijs van €200,- exclusief btw. Deze kosten hangen af van het bezorgadres dus kunnen in sommige gevallen hoger of lager zijn.

Wat zijn de levertijden?

De levertijd van een kozijn uit de vaste voorraad is ongeveer één week.

Bezorgen jullie zelf?

Ja, wij bezorgen zelf maar besteden het bezorgen ook uit aan een transportbedrijf.

Hoe gaat de bezorging in zijn werk?

Nadat de volledige factuur betaald is, worden de bestelde kozijnen opgeladen en via bus of vrachtwagen vervoerd. Er word van te voren contact met u opgenomen over de leverdatum. Sommige vrachtwagens hebben een kraan waarmee de kozijnen afgeladen kunnen worden, andere moeten met de hand afgeladen worden. Vaak is het handig als er iemand aanwezig is om te helpen afladen.

Ik wil de kozijnen niet laten bezorgen maar kan ze zelf ook niet vervoeren, is er een andere optie?

Ja, in dat geval lenen wij aanhangers uit. Deze kunt u gebruiken om kozijnen te vervoeren en dan dezelfde dag weer terug brengen. Dit is gratis, wel moet u in bezit zijn van een aanhangerrijbewijs.

Op maat maken

Hoe werkt op maat maken?

Nadat u een aanvraag voor een kozijn heeft gestuurd sturen wij een bevestigingstekening naar u terug. Als u deze tekening goedgekeurd heeft sturen wij u een factuur. Als u een aanbetaling gedaan heeft gaat het kozijn in productie en gaat de productietijd in. Het kozijn zal alleen geproduceerd worden als u de tekening goed keurt. Als het kozijn af is ontvangt u een bericht van ons en kunt u het, na het betalen van de volledige factuur, komen ophalen of zal er een datum worden ingepland wanneer het kozijn bezorgd zal worden.

Maken jullie ook zelf kozijnen?

Nee, wij maken zelf geen kozijnen maar laten deze maken bij verschillende timmerfabrieken in Nederland.

Hoe lang duurt het om een kozijn op maat te laten maken?

De gemiddelde levertijd van op maat gemaakte kozijnen is in theorie de 6 en 8 weken vanaf het moment van goedkeuring van de tekening. In praktijk lukt het vaak om de levertijd te verkorten.

Hoe doe ik een aanvraag?

U kunt een aanvraag doen door het aanvraagformulier onder het kopje Kozijnen op maat in te vullen of door te mailen naar info@edvanduin.nl. In deze mail zet u de maten en het soort kozijn dat u wil bestellen, of u stuurt een tekening van het gewenste kozijn. 

Hoe lang is een offerte geldig?

Een offerte is 3 maanden geldig vanaf de datum waarop wij deze verzonden hebben.

Kan ik ook een kozijn met glas bestellen?

Nee, wij leveren geen glas.